La cursa de cavalls és un joc per introduir el concepte de probabilitat. És un joc força antic i molt conegut que ja explicava Z. P. Dienes.
Com s’hi juga?
- Els jugadors trien un número de l’1 al 12, aquest número serà el cavall que han escollit.
- Cada jugador ha de col·locar una fitxa al cavall escollit al tauler.
- Es tiren dos daus (tots dos a la vegada) i se sumen els punts obtinguts. És millor que els daus siguin de colors diferents.
- Es fa avançar un lloc el cavall que porta aquest número, fins i tot si ningú no l’ha escollit. Es pot fer una creu a la casella adient.
- Guanya el cavall que arriba primer a la línia de meta, i llavors s'acaba la partida.
Preguntes per pensar després de jugar.
- Què li passa al jugador que ha escollit el número 1?
- Hi ha uns cavalls que solen avançar més que els altres?
- Tots els cavalls tenen el mateix nombre de combinacions?
- És important tenir en compte el color dels daus a l’hora de comptar les combinacions de cada cavall?
- Quins són els cavalls amb més casos favorables per guanyar?
- Si esculls el millor cavall, és segur que guanyaràs la partida? Per què? Quants de casos no favorables té el millor cavall?
- Què succeeix si restam els punts dels daus en lloc de sumar-los? I si els multiplicam?
No hay comentarios:
Publicar un comentario